نوشته شده توسط : Mozhde

سلام در این مقاله به آموزش مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache می پردازیم.با استفاده از افزونه کش وردپرس می توان سرعت بارگزاری وبسایت ها را افزایش داد. افزایش سرعت بارگزاری بوسایت‌ های وردپرسی یکی از چیزهایی است که هر وبسایتی باید آن را داشته باشد تا سرعت بارگزاری وبسایت خود را بهتر کند و صفحات در زمان کمتری بارگزاری شوند.

مدیریت کش وردپرس

افزونه هایی وجود دارند که با نصب و فعال سازی آنها، زمانی که کاربری وارد وبسایت تان شود صفحات وبسایت برای او بارگذاری می شود و محتوای صفحات به صورت کش ذخیره خواهد شد تا اگر دوباره همان کاربر به وبسایت مراجعه کرد یک سری عناصر و قسمت ها بارگذاری مجدد نشود و با این وسیله صفحات وردپرس برای کاربر سریع تر باز شوند.

زمانی صفحات وبسایت شما سریع تر برای کاربر بارگذاری شود احتمال اینکه کاربر وبسایت شما را ترک کند خیلی کوتاه است. افزونه ی کش وردپرس کمک می کند تا صفحات وبسایت وردپرسی شما سریعتر بارگذاری شوند و در نهایت رتبه ی وبسایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند.

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

افزونه که در این مقاله معرفی میکنیم LiteSpeed Cache نام دارد؛ این افزونه تاالان بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نصب فعال در مخزن وردپرس داشته است و امتیاز ۴٫۹ از ۵ کسب کرده است.

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

نصب و فعال سازی افزونه LiteSpeed Cache

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مانند تصویر زیر منویی با عنوان LiteSpeed Cache در پیشخوان وبسایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به زیر منوی Settings برای تنظیمات افزونه کش وردپرس می روید.

همین حالا ببینید:  ابزارک حساب کاربری ووکامرس WooCommerce My Account Widget

تنظیمات تب General

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

Enable LiteSpeed Cache: اولابتدا این گزینه را بر روی حالت Enable قرار دهید تا کش وردپرس فعال شود.

Default Public Cache TTL: مدت زمان مورد نظر برای کش پیشفرض وردپرس را بر حسب ثانیه در این فیلد وارد کنید. مدتی که وارد می‌کنید داده‌ها برای هر کاربر تا این زمان از حافظه کش بارگزاری خواهند شد.

Default Front Page TTL: این گزینه هم برای مدت زمان کش صفحه اول می‌باشد.

Default Feed TTL: این گزینه نیز مدت زمان کش وبسایت برای فید است.

سایر گرینه‌ها نیز به ترتیب مدت زمان مورد نظر برای کش سایت در صفحات ۴۰۴، ۴۰۳ و ۵۰۰ می‌باشند که مربوط به صفحه آدرس اشتباه و خطای سرور می‌باشند.

Enable Cache for Commenters: با فعال کردن این گزینه نظرات موجود در سایت نیز کش می‌شوند و برای مدت زمان تعیین شده از حافظه کش لود خواهند شد. اگر سایت شما به گونه‌ای است که نظرات زیادی در آن ارسال می‌شود پیشنهاد می‌کنم این گزینه را غیرفعال کنید.

Purge All on upgrade: این گزینه نیز برای پاکسازی تمام داده‌های موجود در حافظه کش پس از پایان مدت زمان تعیین شده می‌باشد.

همین حالا ببینید:  تغییر نام کاربری در وردپرس

Enable Separate Mobile View: اگر که نسخه موبایل وبسایت شما ریسپانسیو نمی‌باشد از این گزینه استفاده کنید، اما اگر در طراحی سایت خود از ریسپانسیو کردن استفاده شده است نیازی به این گزینه نخواهید داشت.

تنظیمات تب Specific Pages

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

Enable Cache for Login Page: این گزینه برای صفحه ورود به مدیریت و پیشخوان وردپرس می‌باشد که با فعال سازی آن کش خواهد شد.

Cache favicon.ico: این گزینه برای کش فاوآیکون سایت می‌باشد که مربوط به تصویر آیکون سایت در بالای تب مرورگر است.

Enable Cache for PHP Resources: در صورتی که از صفحات PHP در سایت خود استفاده می‌کنید با فعال کردن این گزینه کلیه این صفحات نیز کش خواهند شد.

تنظیمات تب Purge

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

مانند تصویر فوق برای این منظور به تب Purge Rules مراجعه کرده و با فعال سازی گزینه‌های مورد نظر کش صفحات انتخابی را هنگام به‌روزرسانی و آپدیت صفحات حذف کنید تا مجددا کش شوند.

همانطور که می بینید قادر خواهید بود تا قابلیت کش در کلیه صفحات، صفحات اصلی، صفحات دارای ابزارک آخرین نوشته‌ها، صفحه آرشیو نویسنده، صفحه آرشیو پست تایپ دلخواه، صفحه آرشیو در حالت‌های روزانه، ماهیانه و سالیانه و صفحات مربوط به برچسب و دسته‌بندی را تعیین کنید تا پس از هر بار به‌روزرسانی و تغییر در داده‌های آن کش آنها پاک شده و مجددا به‌روزرسانی شود.

مدیریت کش در وردپرس

از دیگر امکانات این افزونه امکان مدیریت کش صفحات مختلف می‌باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا در هر زمان همچون اعمال تغییرات در قالب سایت، به‌روزرسانی متعدد یک نوشته و… کش را از آن بخش حذف کنید تا بتوانید تغییرات را مشاهده کنید.

همین حالا ببینید:  لایک و دیس لایک نظرات در وردپرس
مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

همانطور که در تصویر می بینید برای این منظور به زیرمنوی manages مراجعه کرده و برای خالی کردن کش هر صفحه بر روی دکمه Purge Pages کلیک کنید. در صورتی که قصد دارید کلیه کش وبسایت را خالی کنید کافی است تا بر روی دکمه نارنجی رنگ Empty Entire Cache کلیک کنید.

مشکلی که در کش وردپرس وجود دارد این است که گاهی اوقات با به روز شدن کش سایت همچنان تغییرات را نمی‌توان مشاهده کرد که برای حل این مشکل گاهی اوقات فشردن پی در پی کلیدهای Ctrl + F۵ می‌تواند کش را خالی کند.

امکان دیگر این افزونه امکان دسترسی مستقیم به فایل htaccess. است که با رفتن به زیر منوی Edit .htaccess قادر خواهید بود تا آن را مشاهده و ویرایش کنید.

دانلود افزونه

مشاهده مشخصات

مطالب مرتبط:

سئو و بهینه سازی وردپرس با افزونه All In One Seo Pack

کم کردن حجم تصاویر در وردپرس

ریدایرکت تصاویر وردپرس به پست اصلی برای افزایش سئو

افزونه افزایش سرعت وردپرس WP Rocket

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس ویدیو آموزشی

پشتیبان وردپرس

 


 



:: برچسب‌ها: مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام در این مقاله به آموزش روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس می پردازیم.یکی از دلایلی که در وردپرس باعث می شود که سرعت وبسایت شما  افزایش پیدا کند افزایش سرعت پیشخوان وردپرس است که باعث افزایش راندمان کار وبمستران در وسایت ها است که یکی از روش هایی که می توانید این کار را انجام دهید افزایش سرعت قسمت مدیریت وبسایت است.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

این یک امر معمول است که  وبسایت هایی که با سرعت پایین و کند بارگذاری می شوند همیشه باعث خستگی کاربران می شوند، ولی باید به این موضوع دقت کنید که کندی سرعت در ناحیه مدیریتی وردپرس فقط باعث خستگی کاربر نمی شود، بلکه این مشکل می تواند برای شما باعث افزایش هزینه هم بشود. این موضوع برای شما اصلا به صرفه نیست چرا که شما وبسایت را برای اهداف کاری خود راه اندازی کرده اید و بروز این چنین مشکلات و هم چنین صرفه جویی در وقت برای شما خیلی با ارزش است. به همین دلیل اگر خود وبسایت دارای سرعت معمول و مناسبی باشد اما ناحیه ی مدیریتی آهسته و با سرعت پایینی است، باز هم شما به عملیات بهینه سازی برای افزایش عملکرد سیستم وردپرس خود احتیاج دارید.

همین حالا ببینید:  چگونه تبلیغات در میان مطالب وبلاگ وردپرس خود قرار دهیم؟
افزایش سرعت پیشخوان وردپرسافزایش سرعت پیشخوان وردپرس

روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

شاید برای شما دانستن این موضوع جالب و با اهمیت باشد که مشکل پایین بودن سرعت پیشخوان وردپرس یک مشکل عمومی و همگانی است، که خیلی از کاربران این سیستم مدیریت محتوا با آن روبرو هستند.که در این مقاله به روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس می پردازیم.

بررسی به‌روزرسانی وردپرس

همواره وردپرس، قالب‌های وردپرسی و افزونه‌های وردپرس در حال به‌روزرسانی هستند که مشکلات امنیتی و کوچکترین مشکلات را در هر بروزرسانی حل می‌کنند و امکانات متنوعی به آنها اضافه می‌شود. ولی با به‌روزرسانی نکردن وردپرس کم کم این مشکلات زیاد می شود و در آخر منجر به کند شدن سایت خواهد شد.

پس سعی کنید تا به محض انتشار نسخه به روز قبل از هرکاری ان را بررسی کرده و بعد اگر مشکل خاصی نبود بروز رسانی کنید.

روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرسروش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

غیرفعال کردن افزونه‌ها

بعضی وقتها مشکل کند شدن پیشخوان وردپرس به دلیل افزونه‌های زیادی است که در آن نصب کرده‌اید، پس می‌توانید همه ی افزونه‌ها را غیرفعال کنید و با فعال سازی یک به یک آنها مشکل را پیدا کنید. البته قبل از اینکه کلیه افزونه‌ها را غیرفعال کنید، آخرین افزونه‌ای را که در وبسایت خود نصب کرده‌اید را چک کرده و غیرفعال کنید چرا که ممکن است مشکل بعد از نصب آن ایجاد شده باشد.

همین حالا ببینید:  چگونه عنوان صفحه نوشتن مطالب را تغییر دهیم؟
روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرسروش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

همانطور که در بالا نیز اشاره‌ای داشتم با نصب افزونه‌های متعدد پایگاه داده وبسایت وردپرسی شما نیز حجیم و حجیم‌تر می‌شود که در صورت استفاده زیاد از افزونه‌های مختلف باعث شلوغ شدن دیتابیس خواهد شد، بنابراین برای رفع ان می‌توانید دیتابیس خود را بهینه سازی کنید.

غیرفعال کردن قالب وردپرس

در بعضی از این موارد علت کند شدن پیشخوان وردپرس می‌تواند از قالب وبسایت باشد. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از قالب شما است یا از جای دیگری است، برای زمان کوتاهی قالب پیشفرض وردپرس را فعال کنید و بررسی کنید که آیا کندی سرعت شما حل خواهد شد یا خیر، که در صورت حل شدن مشکل می‌بایست یک بازنگری کلی در کدهای قالب خود داشته باشید تا آن را رفع کنید.

 

مطالب مرتبط:

ریدایرکت تصاویر وردپرس به پست اصلی برای افزایش سئو

افزودن تگ hreflang به وردپرس برای افزایش سئو

معرفی ابزارهای بررسی لینک های شکسته

افزونه افزایش سرعت وردپرس

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وردپرس افزونه تجاری وردپرسقالب وردپرس

پشتیبان وردپرس

 


 



:: برچسب‌ها: روش های افزایش سرعت پیشخوان وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

 

سلام به تیک تم خوش آمدید در این مقاله به آموزش سفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرس می پردازیم.یکی از قابلیت های وردپرس که دست شما را برای نوشتن و اضافه کردن نوشته های مختلف باز می کند این است که با استفاده از ابزارهای موجود در آن می توانید تا انواع ابزار موجود در قسمت ویرایش مطالب را اضافه کنید و با استفاده از آنها مهارت خود را در زمان نوشته بالا و بالاتر ببرید.

در این آموزش میخواهیم شما را با بخش هایی از صفحه ویرایش و افزودن نوشته آشنا کنیم. که بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است و با استفاده از ان می توانند به قسمت های مختلف صفحه ویرایش نوشته در وردپرس دسترسی داشته باشند.

سفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرس

بعد از ساخت وبسایت وردپرس و زمان اضافه کردن نوشته با صفحه ای مثل زیر مواجه می شوید که با استفاده از آن می توانید به قسمت های مختلف ویرایشگر وردپرس که دارای ابزار مختلفی می باشد دسترسی داشته و در سایدبار و کناره های آن نیز به قسمت هایی همچون انتخاب دسته بندی، انتخاب برچسب، زمینه های دلخواه، انتخاب تصویر شاخص برای نوشته و .. دسترسی داشته باشید.

همین حالا ببینید:  ایجاد بخش نظرات در افزونه Easy Digital Downloads
سفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرسسفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرس

این صفحه بسته به قالب و پلاگین که در وبسایت خود استفاده می کنید متفاوت است و می تواند شامل قسمت ها و المانهای مختلفی است که از آنها استفاده می کنید که با مراجعه به هر قسمت و با کلیک بر روی آیکون فلش بالا یا پایین می توانید باکس ابزار مورد نظر را نمایش داده و یا مخفی کنید.

شما می تونید تا با استفاده از خاصیت کشیدن و رها کردن هر باکس را به جای دلخواهی که می خواهید منتقل کرده و چیدمان آنها را برای خود تغییر دهید. برای این منظور کافی است تا مطابق تصویر زیر عمل کنید تا مکان هر یک از بخش ها را تغییر دهید.

سفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرسسفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرس

اگر دارای ابزاری هستید که آنها را دوست ندارید و یا کاربردی برای شما ندارند و صرفا مکان صفحه را اشغال کرده اند می توانید مانند تصویر زیر با کلیک بر روی دکمه تنظیمات صفحه که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کرده و با انتخاب تیک گزینه هر بخش آنها را مخفی کرده و یا اینکه نمایش دهید.

سفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرسسفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرس

مطالب مرتبط:

ایجاد بخش VIP در وردپرسی

آشنایی با Taxonomy در وردپرس

نمایش همه مطالب وردپرس در یک صفحه

قالب حرفه‌ای فروشگاهی

منبع : تیک تم – ارائه دهنده: ریپورتاژ آگهی– قالب مذهبی وردپرسپشتیبانی وردپرس

پشتیبان وردپرس



:: برچسب‌ها: سفارشی سازی صفحه ویرایش نوشته ها در وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به آموزش جستجوی سریع مطالب در وردپرس می پردازیم.وبسایت های وردپرسی بصورت پیش فرض قابلیت جستجوی محدودی دارد به همین دلیل خیلی از برنامه نویس ها آن را با ابزار سومی یا افزونه جایگزین می کنند.به شما را با اضافه کردن قابلیت جستجو سریع با افزونه Algolia در قالب وردپرس آشنا می کنیم.

جستجوی سریع مطالب در وردپرس

بطور پیش فرض جستجوی وردپرس ساده و اکثرا بی ربط است. به همین دلیل خیلی از کاربران وردپرس آن را با ابزار سومی مثل google search یا پلاگین جستجوی وردپرس مثل search wp اضافه می کنند.

جستجوی سریع مطالب در وردپرسجستجوی سریع مطالب در وردپرس

ابزار جستجو تجربه کاربران را بصورت قابل توجهی بهبود می دهد. این به کاربران در پیدا کردن محتوا کمک می کند و همینطور باعث افزایش بازدید از صفحات و صرف کردن بیشتر وقتشان در وبسایت شما است. ابزار جستجوی سریع به کاربران کمک می کند تا محتوا را به سرعت به محض اینکه تایپ کردند پیدا کنند. با این حال، اجازه دهید تا ببینیم چگونه می توانیم قابلیت جستجوی سریع را با ابزار Algolia در قالب وردپرس را انجام دهیم.

همین حالا ببینید:  افزونه افزودن فایل Gif به مطالب وردپرس با Giphypress

اول وارد وبسایت Algolia شوید و در آن ثبت نام کنید.

جستجوی سریع مطالب در وردپرسجستجوی سریع مطالب در وردپرس

پس از ان پلاگین Search by Algolia را که لینک دانلود آن را در انتهای مطلب قرار دادیم را دانلود و بعد از نصب و فعال سازی آن یک بخش جدید با نام Algolia به سایت شما اضافه شده است.روی آن کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات این افزونه بروید.

جستجوی سریع مطالب در وردپرسجستجوی سریع مطالب در وردپرس

زمانی که در سایت ثبت نام را انجام دادید application ID and API keys را درقسمت تنظیمات افزونه در وردپرس وارد کنید.

جستجوی سریع مطالب در وردپرسجستجوی سریع مطالب در وردپرس

پس از آن از بخش Algolia » Indexing در منوی تنظیمات افزونه نوع محتوایی که میخواهید ایندکس شوند را انتخاب کنید و ذخیره کنید و بگذارید تا عمل ایندکس تمام شود. این زمان بستگی به تعداد مطالب ها و برگه های شما در وبسایتتان دارد.

جستجوی سریع مطالب در وردپرسجستجوی سریع مطالب در وردپرس

پس از آن از بخش Algolia » Autocomplete بروید و با کلیک برو روی ‘Enable autocomplete’ خصوصیت تکمیل خودکار را فعال کنید.

مطلبی را هم که میخواهید جستجو شوند را با تیک کنار آن ها از همین قسمت مشخص کنید.

جستجوی سریع مطالب در وردپرسجستجوی سریع مطالب در وردپرس

تا به اینجا شما Algolia را در وبسایت خود نصب و فعال کرده اید حال باید باکس جستجو را در مکانی از سایت خود قرار دهید. اگر شما یک باکس جستجو در سایت خود دارید Algolia روی همان باکس تنظیمات خود را اعمال می کند اگر هم ندارید از قسمت ابزارک های وبسایت خود یک باکس جستجو برای وبسایتتان ایجاد کنید.

همین حالا ببینید:  ۱۴ نکته برای افزایش امنیت پنل مدیریتی وردپرس

دانلود افزونه

مشاهده مشخصات

مطالب مرتبط:

غیرفعال سازی جستجو در وردپرس

نمایش مطالب خوانده نشده در وردپرس

حذف لینک Lost Password از صفحه ورود وردپرس

افزونه پاپ آپ وردپرس

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وردپرس افزونه تجاری وردپرس قالب وردپرس

پشتیبان وردپرس



:: برچسب‌ها: جستجوی سریع مطالب در وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام به تیک تم خوش آمدید. در این مقاله به آموزش ایجاد محدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ip می پردازیم. محدود کردن دسترسی به سایت با هر روشی که انجام شود اهمیت زیادی دارد و برای امنیت و حفاظت از وبسایت ها امری ضروری است.در هر صورت شما به عنوان یک مدیر  وبسایت باید محدودیت هایی برا امنیت بیشتر سایت خود در  نظر بگیرید و آن را درست اجرا کنید.

ایجاد محدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ip

محدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ip یکی از بهترین راه های افزایش امنیت در وردپرس است. که با استفاده از آن می توانید تا امکان دسترسی به وردپرس را صرفا برای یک رنج آی‌پی خاص و یا چند آی‌پی محدود کند. با استفاده از محدودیت دسترسی به وردپرس با آی‌پی می توانید تا برای آی‌پی مورد نظر دسترسی را قرار داده و برای سایر آی‌پی ها دسترسی را محدود کنید.

محدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ipمحدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ip

حملات Brute Force چیست؟

این حملات یکی از روش های هکران برای ورود در وبسایت ها است که معمولا توسط نرم‌افزارهایی صورت می گیرد و در آن بر اساس حدس و گمان رمز‌های زیادی وارد می‌شود تا در آخر به رمز صحیح را پیدا کنند. هرچه رمز طولانی‌تر و متشکل از اعداد، حروف و کاراکترهای خاص باشد این زمان برای حدس زدن رمز و حتی میزان موفقیت بهبود خواهد یافت.

همین حالا ببینید:  نحوه آپدیت کردن وردپرس به صورت دستی

محدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ip

محدودیت دسترسی به وردپرس از طریق ip اول در مرورگر خود عبارت ip را وارد کنید تا در اولین نتیجه ip خود را مشاده کنید. بعد از اینکه ip خود را پیدا کردید آن را کپی کنید و وارد هاست خودتان شوید و به صورت زیر آن را در خط نهایی به جای ip وارد شده در فایل htaccess. کپی کنید.

حالا به همون شکل که در اول خط مشاهده می کنید به این معنی است که امکان دسترسی مجاز و غیر مجاز فراهم است، بعد در خط دوم کلیه ip موجود برای دسترسی به وردپرس بررسی شده و در آخر ip که در خط سوم را وارد شده را بررسی و امکان دسترسی را صرفا به این ip خواهد داد.

نکته : ولی از آنجایی که ممکن است ip شما در دو حالت ایستا و پویا باشد با تغییر ip ممکن است تا دسترسی از شما سلب شود، برای این منظور اگرip شما پویا بوده و مدام در حال تغییر است لازم است تا قسمتی از ip مشترک خود را به صورت زیر قرار دهید.

در آخر اگر کسی قصد دسترسی به مدیریت وب سایت شما را داشته باشد برای او پیام forbidden به نمایش در می آید.

همین حالا ببینید:  ریست وردپرس با افزونه WordPress Reset

مطالب مرتبط:

رمزگذاری و مدیریت لینک های دانلود

مخفی سازی وردپرس با افزونه Hide My WP

بهترین پلاگین امنیتی برای سایت های وردپرسی

افزودن تگ hreflang به وردپرس برای افزایش سئو

منبع :‌ تیک‌تم – ارائه دهنده : قالب وردپرس بازی قالب وردپرس املاکقالب وردپرس تفریحی

پشتیبان وردپرس



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرس می پردازیم.یکی از کارهای که می‌تواند باعث افزایش امنیت در وردپرس است این است که قابیلیت بازیابی رمز عبور در وردپرس را غیرفعال کنید. یکی از کارهای که باعث هک سایت های وردپرسی می شود همین امکان بازیابی رمز عبور است. که به دلیل دسترسی داشتن به ایمیل کاربر و یا سایر عوامل دیگر می تواند تا رمز وردپرس را به دست آورند و وارد پیشخوان شوند.

غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرسغیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرس

آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرس

فراموشی رمز عبور در وردپرس امکانی است که مانند هر سیستم مدیریت محتوا و وبسایتی این قابلیت را در اختیار کاربران و حتی وبمستران وبسایت‌ها قرار خواهد داد. تا هر وقتی که رمز خودشان را فراموش کردند بتواند کلمه عبور خود را بازیابی کنند. شما هم در صفحه ورود وردپرس با گزینه رمزتان را گم کرده‌اید؟ را دیده اید.

 غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرسغیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرس

این گزینه این قابلیت را به شما میدهد تا اگر که رمز عبور وردپرس برای اکانت خودتان را فراموش کردید را به راحتی با وارد کردن نام کاربری و یا ایمیل خودتون بازیابی کنید. در ریست پسورد وردپرس زمانیشما ایمیل و یا نام کاربری خودتان را در صفحه فراموشی کلمه عبور وردپرس وارد می‌کنید یک ایمیل با لینک تغییر رمز برایتان ارسال میشود که با کلیک روی لینک ارسالی می توانید به صفحه انتخاب رمز جدید هدایت شوید و کلمه عبور خودتان را در وردپرس ریست کنید.

همین حالا ببینید:  افزونه ی دنبال کردن در شبکه های اجتماعی

غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور وردپرس

اول وارد ویرایشگر قالب خود شوید و کدهای زیر را در مکان مناسبی از فایل فانکشن قالب خود کپی کنید، با استفاده از این قطعه کد امکان نمایش و بازیابی رمز برای اکانت وردپرس غیرفعال خواهد شد.

قبل از هر چیزی تغییر در فایل فانکشن قالب خودتان دقت داشته باشید که یک نسخه کپی از آن داشته باشید تا اگر مشکلی پیش آمد سریع آن را رفع کنید.

 

مطالب مرتبط:

تغییر نام کاربری در وردپرس

ساخت سیستم پرسش و پاسخ

رمزگذاری و مدیریت لینک های دانلود

آموزش جلوگیری از هک سایت های وردپرسی

منبع : تیک تم– ارائه دهنده : امنیت وردپرس خطاهای وردپرس –قالب وبلاگی وردپرس

پشتیبان وردپرس



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

افزنه وردپرس visual composer

افزونه صفحه ساز وردپرس ویژوال کامپوزر visual composer پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین و بی نظیرترین افزونه وردپرس است که برای ایجاد صفحات گرافیکی و بسیار جذاب در وردپرس طراحی شده است و تا تاریخ ۹۵٫۰۹٫۰۳ به تعداد ۱۱۳۴۰۹ فروش در تم فارست داشته است. ویژوال کامپوزر یک افزونه بسیار کاربردی برای کاربران است که زیبایی سایت شما را دو چندان کرده بدون این که زحمت شنا را بیشتر کند. کار با افزونه ویژال کامپوزر وردپرس بسیار ساده و دلچسب است بطوری که شما از زیباتر شدن سایت خود بسیار لذت خواهید برد.

لیست بروزرسانی های افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر

 افزونه visual composer وردپرس در تاریخ ۷/مهر/۱۳۹۷ به نسخه ۵.۵.۴ بروزرسانی شد

 افزونه visual composer در تاریخ ۲۱/خرداد/۱۳۹۷ به نسخه ۵.۴.۷ بروزرسانی شد

افزونه visual composer در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۶ به نسخه ۵٫۴٫۵ آپدیت شد.

افزونه visual composer در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۶ به نسخه ۵٫۴٫۴ آپدیت شد.

افزونه visual composer در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۶ به نسخه ۵٫۴٫۲ آپدیت شد.

افزونه visual composer در تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۶ به نسخه ۵٫۳ آپدیت شد.

افزونه visual composer در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ به نسخه ۵٫۲٫۱ آپدیت شد.

کلیه آپدیت های افزونه visual composer در سال ۱۳۹۵ منتشر شد

افزونه Visual Composer مناسب همه سایت‌ها

  آیا می دانید سایت کوکا کولا، ASUS، بلومبرگ و سایت های معروف دیگری از ویژوال کامپوزر استفاده می کنند؟  

شما از افزونه وردپرس برگه ساز حرفه ای ویژوال کامپوزر تقریبا برای همه نوع سایتی می توانید استفاده کنید و می توان گفت که حدودا با ۹۹ درصد قالب های وردپرس هماهنگی کاملی با این افزونه وردپرس بی نظیر دارند. کار با افزونه وردپرس ویژوال کامپوزر بسیار ساده است و زیبایی سایت شما را به شکل چشمگیری افزایش میدهد و استفاده از آن یک ظاهر بسیار حرفه ای و زیبا برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

ایجاد برگه و صفحات تنها با درگ & دراپ توسط ویژوال کامپوزر

استفاده از افزونه صفحه ساز وردپرس ویژوال کامپوزر بسیار ساده است و شما برای استفاده از آن هیچ نیازی به کدنویسی ندارید و لازم نیست از شورت کدها استفاده کنید. برای استفاده از ویژوال کامپوزر فقط و فقط لازم است که درگ دراپ کنید، یعنی المان ها را بکشید و رها کنید و به راحتی صفحه مد نظر خود را در کمترین زمان و به زیباترین حالت ممکن ایجاد کنید.

افزونه وردپرس Visual Composer سازگار با انواع قالب وردپرس

افزونه حرفه ای ویژوال کامپوزر لقب برترین صفحه ساز جهان را به خودش اختصاص داده، چون خود وردپرس ویژگی و قابلیت چندانی برای ایجاد برگه‌ها را ندارد و از این نظر بسیار ساده می باشد. ولی استفاده از افزونه وردپرس برگه ساز ویژوال کامپوزر این امکان در اختیار شما قرار می گیرد که در محیطی کاملا گرافیکی با بیش از ۴۰ المان صفحات و نوشته های سایت خود را ایجاد کنید و هر قالب وردپرس را حرفه ای تر ویرایش کنید.

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر راز قالب های زیبا و حرفه ای و گران قیمت

بیش از ۸۰ درصد قالب های وردپرس که در تم فارست و دیگر فروشگاه های بزرگ فروش قالب وردپرس وجود دارد، از افزونه ویژوال کامپوزر برای ریبایی قالب و ساختن صفحات منحصر بفرد استفاده می کنند. بطوری که نظر هر کاربری با تماشای این قالب ها جلب می شود. در صورتی که خود قالب اصلی به تنهایی فقط یک قالب ساده است و این زیبایی صفحه ها حاصل استفاده از افزونه قدرتمند visual composer می باشد. این افزونه همان است که زیباترین و شکیل ترین قالب ها و سایت ها را طراحی می کند. افزونه Visual Composer راز ایجاد یک وب سایت حرفه ای است.

ویژوال کامپوزر فارسی

ویژوال کامپوزر چیست؟

ویژوال کامپوزر یک افزونه محبوب و رایج برای ایجاد صفحه در وردپرس است که بسیار نظر کاربران را به خود جلب کرده، به این دلیل که این پلاگین قابلیت های فوق العاده ای دارد، این ویژگی های فوق العاده پلاگین /Visual Composer موجب می شود که هر کسی حتی با داشتن بک آشنایی مختصر با وردپرس بتواند با استفاده از آن یک وب سایتی زیبا و حرفه ای را ایجاد نماید. همچنین می توان گفت که دلیل اصلی شهرت ویژوال کامپوزر سادگی استفاده از آن می باشد.

ویژگی اصلی افزونه ویژوال کامپوزر Visual Composer

امروز دلیل تمایز این افزونه وردپرس را با دیگر افزونه های وردپرس به وضوح مشاهده می کنید.

WordPress Post Editor به کاربران اجازه می دهد پست های خود را در وب سایتشان ویرایش نمایند و آن‌ها را به هر شکل و فرمی که می خواهند در آورند. برای مثال در این بخش افراد می توانند بخشی از متن خود را بولد و یا ایتالیک کنند، لینک ها و تصاویری را به متن بیفزایند، لیست هایی در متن خود ایجاد کنند و کارهای مشابه دیگری انجام دهند، با استفاده از پلاگین ویژوال کامپوزر کاربران می توانند تمامی کارهای مربوط به ویرایش صفحه را با درگ اند دراپ انجام دهند، در واقع این پلاگین به کاربران امکان ایجاد صفحات بسیار حرفه ای در وب سایت بدون کد نویسی و تنها با درگ اند دراپ کردن را می دهد و این پلاگین امکان انجام تمامی فرایند های ویرایش و ایجاد صفحه را با استفاده از پلتفرمی که برای کاربر کاملا ویژوال یا بصری (دیداری) است ایجاد می کند.

بیش از ۴۰ المان محتوا در ویژوال کامپوزر وجود دارد، این المان ها شامل بلوک های متنی، کلید های شبکه های اجتماعی، ویدیو پلیرها و بسیاری المان های مشابه دیگر می باشند. تمامی این المان ها ریسپانسیو هستند و لذا استفاده از آنها موجب می شود که صفحه شما در صفحات دسکتاپ، تبلت ها و موبایل و هر وسیله دیگری که کاربران برای مراجعه به وب سایت شما از آن استفاده نموده باشند، به خوبی نمایش داده شود.

افزونه ویژوال کامپوزرویژگی های افزونه Visual Composer

  • پشتیبانی از بیشتر پوسته وردپرسی
  • افزونه، المنت و پوسته های آماده و قابل افزایش
  • ساخت یک پوسته کامل با Drag and Drop
  • دارای چندین فیلتر برای تصاویر
  • دارای گزینه های نامحدود
  • کنترل های ساده
  • سازگار با افزونه های qTranslate و WPML
  • سازگار با افزونه Yoast SEO
  • طراحیی واکنشگرا (Responsive)  نمونه های موبایلی
  • پشتیبانی از Custom Post Type (نوع پست سپارشی)
  • قابل گسترش با API ویژوال کامپزر
  • Grid بندی پیشرفته و سپارشی
  • پشتیبانی از زبان پارسی!
  • ساخت صفحه به عنوان Frontend (سمت کاربر) / Backend (خارج از دید کاربر)
  • قابلیت ایجاد ستون بندی و طرح بندی صفحات ، نوشته ها و محصولات ووکامرس
  • قابلیت ایجاد انواع نمودار های گرافیکی
  • ساخت انواع دکمه و پاراگراف
  • ساخت منو ها ، اکوردئون ها و…
  • سازگاری با تمامی قالب های مدرن

visual composer اولین و پر فروش ترین افزونه وردپرسی در زمینه ساخت صفحات سایت وردپرسی بصورت دراگ و دراپ می باشد که بیشترین امکانات را در بین افزونه های موجود از آن خود کرده است. توسط این افزونه می توانید ستون های سایتتان را یکی یکی طراحی کرده ، به آنها استایل دهید و سایز آنها را مشخص کنید. بدون نیاز به یک کلمه کد نویسی ! کلی المان وجود داره که میتونید از اونجا استفاده بکنید و بکشید تو صفحه و از این قابلیت استفاده بکنید

 جهت مشاهده پیش نمایش یکی از سایت هایی که کل صفحات آن با ویژوال کامپوزر طراحی شده است کلیک کنید 

ویژوال کامپوزر

چرا ویژوال کامپوزر استفاده کنیم

افزونه ویژوال کامپوزردانلود افزونه ویژوال کامپوزر وردپرسویژوال کامپوزردانلود ویژوال کامپوزر

تصاویری از نمای داخلی این افزونه تجاری ویژوال کامپوزر وردپرس

ایکون های کامپوزر

برای افزودن المان ها

افزودن المان به صفحه با ویژوال کامپوزر

اگر قصد بلوک بندی صفحه را داشته باشید:

بلاک بندی صفحهالمان های ویژوال کامپوز

المان های افزونه ویژوال کامپوزر

بدین صورت می توان هر آیتمی را در افزونه وردپرس ویژوال کامپوزر اضافه کنیم.

این افزونه به صورت پرمیوم و فارسی شده در تیک تم موجود است.

منبع:‌ تیک تم

پشتیبان وردپرس



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام به تیک خوش آمدید.در این مقاله به آموزش جلوگیری از استفاده کلمات غیرمجاز در عنوان مطالب می پردازیم. اگر از آن وبمسترانی هستید که نویسنده‌های زیادی در ,وبسایت شما کار می کند و مطالب شما را تولید می کند لازم است تا افرادی نظارت مداوم داشته باشند تا نویسندگان هر نوع محتوایی را در وبسایت انتشار نکند.

یکی از روش هایی که می‌توان از انجام اینکار جلوگیری کرد این است که از طریق کدنویسی لیستی از کلمات ممنوعه را بسازید تا زمانیدر عنوان مطالب وارد شد قابلیت استفاده از ان نباشد و پیغام خطایی برای کاربر نمایش داده شود.

جلوگیری از استفاده کلمات غیرمجاز در عنوان مطالب

وجود کلمات ممنوعه در وبسایت باعث بدبینی کاربران و مخاطبان و از دست رفتن آنها می‌شود. از این رو جلوگیری از درج کلمات ممنوعه در وبسایت اهمیت زیادی دارد. اگر وبسایت وردپرسی دارید که همزمان چند نویسنده در آن فعالیت دارند و مطالب وبسایت را تولید می‌کنند، لازم است تا نظارت دقیقی روی محتوای منتشر شده در وبسایت خود انجام دهید.

جلوگیری از استفاده کلمات غیرمجاز در عنوان مطالبجلوگیری از استفاده کلمات غیرمجاز در عنوان مطالب

یکی از روش‌ها برای جلوگیری از درج کلمات ممنوعه در وردپرس، کد نویسی است. به این صورت که با نوشتن کد لیستی از کلمات ممنوعه را ایجاد کنیم تا در صورت مشاهده چنین کلمات در مطالب به نویسنده پیغام خطا نمایش داده شود.

همین حالا ببینید:  ایجاد کد امنیتی گوگل در وردپرس

برای انجام این کار وارد ویرایشگر قالب خود شده و فایل فانکشن (functions.php) قالب خود را باز کرده و کدهای زیر را در آن کپی کنید.

همان طور که در این کد می بینید به جای عبارات word۱;word۲;word۳ که در خط چهارم مشاهده می‌کنید کلمات مورد نظر خود را وارد کنید. دقت کنید تا هر کلمه را با یک نقطه‌ویرگول از هم جدا کنید. بعد در خط هشتم کد نیز پیغام خطای دلخواه خود را وارد کنید تا در صورت استفاده از کلمات ممنوعه برای کاربر نمایش داده شود.

همین حالا ببینید:  ایجاد محدودیت در ورود وردپرس

مطالب مرتبط:

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

غیرفعال کردن آپدیت خودکار بدون افزونه

نمایش آمار کامل وبلاگ بدون افزونه در وردپرس

افزونه مقایسه جدول قیمت گذاری وردپرس

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وردپرسقالب فروشگاهی وردپرسویدیو آموزشی

 

پشتیبان وردپرس



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

ایمیل مارکتینگ و افزایش

یکی از بهترین ابزار های توسعه کسب و کار های اینترنتی و افزایش فروش، ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ و افزایش کسب درآمد بر روی همدیگر تاثیرگذار بوده و دو بال یک کسب و کار اینترنتی هستند. می توان گفت ایمیل مارکتینگ، ارسال نامه الکترونیک یا ایمیل برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی می باشد. این ابزار تبلیغاتی بسیار ارزان تر از ابزارهای دیگر است. شاید همین ارزان بودن نسبی ایمیل مارکتینگ باعث شده است که کمتر به جزییات فنی و یا افزایش اثربخشی آن توجه شود. ارسال انبوهی از ایمیل های تجاری، به دنبالش کسب درآمد اینترنتی را به همراه دارد. در این مقاله ایمیل مارکتینگ و افزایش فروش و درآمد را به شما آموزش خواهم داد. با ما همراه باشید…

اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی

بسیاری از برند های محبوب دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و از این طریق توانسته اند رتبه یک را کسب کنند. اما ممکن است این محبوبیت در شبکه های اجتماعی دائمی نباشد و شبکه اجتماعی جدیدی ظاهر شود و جای شبکه های اجتماعی محبوب فعلی را بگیرند. در این صورت رتبه خود را از دست خواهید داد. اما اگر از طریق ایمیل به مخاطبان کسب و کار خود محصولاتتان را معرفی کنید، هیچ وقت با شکست مواجه نمی شوید و همچنین محبوبیت برند و محصولات خود را از دست نمی دهید. بسیاری از کسب و کارها و برند های موفق توسط ایمیل مارکتینگ به این محبوبیت رسیدند. پس بازاریابی ایمیلی را دست کم نگیرید. سایت های دیجی کالا و تخفیفان نمونه سایت هایی هستند که توسط ایمیل مارکتینگ به این موفقیت رسیده اند.

همین حالا ببینید:  سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟|ویدیو

ایمیل پرکاربرد ترین منبع اطلاعات بازاریابی برای تحلیل گران است و ۴۱% از کسب و کار های جهانی از اطلاعات مربوط به کمپین های ایمیل مارکتینگ خود برای شناخت مشتریان استفاده می کنند.

ایمیل مارکتینگ و افزایش

ارتباط ایمیل مارکتینگ و افزایش درآمد اینترنتی

در زمان های گذشته با توجه به استفاده نامناسب برخی افراد از ایمیل مارکتینگ، باعث شد از اهمیت آن کاسته شود. اما همچنان می توان تاثیر آن را در ارسال انبوهی از ایمیل ها شاهد شد. اگر با برنامه ریزی و هدف ایمیل های تبلیغاتی خود را ارسال کنید، مطمئنا مشتری را به سایت خود می کشانید. وقتی مشتری با سایت شما ارتباط برقرار کند به خرید کالا و خدمات می پردازد، این کار باعث افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود. نکته ی قابل توجه این است که ۷۲% از مصرف کنندگان ترجیح می دهند که شرکت ها از طریق ایمیل با آن ها در ارتباط باشند تا کانال های ارتباطی دیگر!

ارسال ایمیل انبوه و کسب درآمد زیاد در دنیا

بسیاری از افراد در دنیا طرفدار ارسال ایمیل انبوه یا همان مارکتینگ هستند. اما هنوز هم برخی افراد فکر می کنند که شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک به دلیل دارا بودن یک میلیارد مخاطب، شبکه توییتر با دارا بودن ۲۵۰ میلیون مخاطب، شبکه معروف اینستاگرام با دارا بودن ۴۰۰ میلیون مخاطب از بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا به شمار می روند و منبع غنی جهت بازاریابی و فروش محصولات می باشند. اما با وجود تمام آمار ها و بازدید ها از شبکه های اجتماعی تفکر افراد غلط بوده و این آمار ها به میزان آمار گوگل از ایمیل های ثبت شده نمی رسند. به این دلیل که بیش از ۵ میلیارد ایمیل در گوگل به ثبت رسیده است. و این آمار نشان می دهد که تا چندین سال دیگر ایمیل مارکتینگ از ناب ترین روش های درآمد زایی در جهان است.

همین حالا ببینید:  چگونه در وردپرس افزونه بسازیم؟

راهکار ایمیل مارکتینگ و افزایش درآمد اینترنتی

برای افزایش درآمد از کسب و کار اینترنتی باید مخاطبان خود را از طریق سایت جمع آوری کنید و با استفاده از ابزارهای جذاب ارسال ایمیل، در طی مدت مشخص یک ایمیل ارسال کنید و افراد را به خرید از محصولاتتان تشویق کنید. زمانی تاثیر ایمیل مارکتینگ را می بینید که ارسال ایمیل را درست انجام داده و بانک ایمیل مارکتینگ شما هدفمند بوده و ایمیل ها سالم و فعال باشند در این صورت به زودی تاثیرگذار خواهد بود. هنگامی که مخاطبان از طریق ایمیل به سایت وارد می شوند، حداقل بالای ۳۰% از محصول شما را خریداری می کنند و شما در طی چند دقیقه و در مدت زمان کوتاه به میلیون ها تومان پول بدون هزینه و اتلاف وقت دست خواهید یافت.

ایمیل مارکتینگ و افزایش

برای جمع آوری و تشکیل بانک ایمیل انبوه اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. اطلاعات تماس مخاطبان خود را به روش های مختلف جمع آوری کنید.
  2. ارتباط صمیمانه ای را از طریق ارسال ایمیل های پی در پی با مخاطبانتان ایجاد کنید.
  3. تبلیغات ایمیلی به روش های گوناگون انجام دهید. این کار باعث افزایش فروش محصولات سایت می شود.
همین حالا ببینید:  ایجاد بخش نظرات در افزونه Easy Digital Downloads

نکته پایانی

ارسال انبوهی از ایمیل بدون شناخت شاید تاثیر چندانی نداشته باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم اگر ارسال ایمیل ها با هدف و برنامه ریزی باشد پتانسیل بالای آن را برای موفقیت دائمی در کسب و کار اینترنتی خود خواهید دید. کالا و خدمات خود را به ایمیل افراد مرتبط با کارتان ارسال کنید و تاثیر فوق العاده ی آن را ببینید. لازم به ذکر است که از ارسال چندین و چندباره و تکراری تبلیغات به ایمیل ها جدا اجتناب کنید.

مطالب مرتبط:

هر چیزی که در مورد ایمیل مارکتینگ باید بدانید

آموزش استفاده از میلرلایت

آموزش ویدیویی ایمیل مارکتینگ در وردپر

آموزش ماینینگ بیت کوین و آشنایی با دستگاه‌های استخراج

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: افزایش فروشطراحی کمپین تبلیغاتیبازاریابی ویدیویی



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Mozhde

پیستوله های رنگ پاش،یکی از ابزارآلاتی هستند که برای پاشش رنگ بر روی سطوح مختلف کاربرد دارند.پاشش رنگ توسط انواع پیستوله بسیار دقیق تر و تمیزتر از رنگ آمیزی به وسیله غلطک و یا قلم مو می باشد.پیستوله های رنگ پاش در انواع برقی و بادی تولید می شوند..پیستوله های بادی به وسیله پمپ باد (کمپرسور باد)،رنگ را بر روی سطح مورد نظر با قدرت بالا می پاشند.پیستوله های رنگ پاش،در صنعت رنگ آمیزی ساختمان،سطوح داخلی و خارجی،دکوراسیون داخلی و امور مرتبط کاربرد فراوان دارند.این پیستوله ها از یک مخزن رنگ ،یک لوله اتصال و یک نازل پاشش رنگ تشکیل شده اند.پیستوله ها علاوه بر پاشش رنگ ،قابلیت پاشش انواع روغن جلا،ضد زنگ،جوهر و آبرنگ را نیز دارند.از مزایای استفاده از پیستوله های رنگ پاش در مقایسه با غلطک و قلم موهای رنگ،استفاده کارا در سطوح گوناگون،سرعت عمل و یکنواختی رنگ سطح کار می باشد.یکی از معایب رنگ پاشی به وسیله پیستوله،احتمال هدر رفتن رنگ می باشد.پیستوله انواع مختلفی دارد و برای خرید پیستوله ابتدا باید بدانید چه مدل پیستوله هایی در بازار موجود هست و کارایی هر یک چیست؟

انواع پیستوله و کاربرد آن

رنگ رسانی ثقلی

یکی از انواع پیستوله و کاربرد آن رنگ رسانی ثقلی است. در این نوع کاسه یا ظرف رنگ روی پیستوله رنگ پاش قرار گرفته و رنگ در اثر نیروی جاذبه زمین به عبارتی نیروی وزن خود توأم با نیروی مکش هوای فشرده به کلاهک هدایت و پخش می‌شود.
این سیستم نسبت به سیستم سیفونی نیاز به هوای فشرده کمتری دارد در نتیجه ضایعات رنگ کمتری هم در این سیستم وجود دارد منبع در این سیستم با زاویه ۴۵ درجه نصب شده تا بتوان آن را برای سطوح عمودی و افقی به کار برد. معمولا از این پیستوله برای رنگ کاری چوب و خودرو استفاده می شود.شکل ظاهری این پیستوله به این شکل است که مخزن رنگ روی پیستوله قرار می گیرد.این سیستم نیاز به هوای فشرده کم تری دارد،در نتیجه میزان هدر رفت رنگ در این سیستم وجود ندارد.

انواع پیستوله و کاربرد آن

رنگ رسانی سیفونی

ظاهر این نوع پیستوله به نحوی است که مخزن رنگ در زیر پیستوله می باشد.میزان هدر رفت رنگ در این مدل پیستوله بیش تر از سیستم ثقلی می باشد.در این نوع کاسه رنگ در زیر پیستوله رنگ پاش قرار گرفته زمانی که هوا با سرعت زیاد از یک مجرای تنگ رد شود حالت مکش ایجاد می‌کند پیستوله های سیفونی از این سیستم به همراه فشار هوای جو که توسط سوراخی در روی منبع به سطح مایع فشار وارد می‌کند برای بالا آوردن مایع رنگ از داخل منبع و نهایتاً اسپری آن استفاده می‌کنند.

انواع پیستوله و کاربرد آن

رنگ رسانی تحت فشار

پیستوله با این سیستم رنگ رسانی در دو شکل منبع متصل و منبع جدا از پیستوله موجود می باشند.با توجه به اینکه نیروی فشار هوای داخل منبع سبب بالا رفتن از داخل لوله می شود،این پیستوله ها برای پاشش رنگ های غلیظ تر بسیار کارا می باشند.

پیستوله های منبع جدا با سیستم تحت فشار،با توجه به جدا بودن مخزن آزادی عمل بیش تری به کاربر حین رنگ آمیزی می دهد.هم چنین به علت حجیم بودن مخزن رنگ،زمان کم تری برای پر کردن چند باره مخزن استفاده می شود.

پیستوله های رنگ پاش در کنار تمام مزایایی که دارند ممکن است در حین کار مشکلاتی در روند کار با آن ها ایجاد شود،که اگر علت آن ها مشخص باشد به راحتی برطرف شده و پیستوله به کار خود ادامه می دهد.

انواع پیستوله و کاربرد آن

منبع: چوبک ابزار



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()