مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache
نوشته شده توسط : Mozhde

سلام در این مقاله به آموزش مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache می پردازیم.با استفاده از افزونه کش وردپرس می توان سرعت بارگزاری وبسایت ها را افزایش داد. افزایش سرعت بارگزاری بوسایت‌ های وردپرسی یکی از چیزهایی است که هر وبسایتی باید آن را داشته باشد تا سرعت بارگزاری وبسایت خود را بهتر کند و صفحات در زمان کمتری بارگزاری شوند.

مدیریت کش وردپرس

افزونه هایی وجود دارند که با نصب و فعال سازی آنها، زمانی که کاربری وارد وبسایت تان شود صفحات وبسایت برای او بارگذاری می شود و محتوای صفحات به صورت کش ذخیره خواهد شد تا اگر دوباره همان کاربر به وبسایت مراجعه کرد یک سری عناصر و قسمت ها بارگذاری مجدد نشود و با این وسیله صفحات وردپرس برای کاربر سریع تر باز شوند.

زمانی صفحات وبسایت شما سریع تر برای کاربر بارگذاری شود احتمال اینکه کاربر وبسایت شما را ترک کند خیلی کوتاه است. افزونه ی کش وردپرس کمک می کند تا صفحات وبسایت وردپرسی شما سریعتر بارگذاری شوند و در نهایت رتبه ی وبسایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند.

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

افزونه که در این مقاله معرفی میکنیم LiteSpeed Cache نام دارد؛ این افزونه تاالان بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نصب فعال در مخزن وردپرس داشته است و امتیاز ۴٫۹ از ۵ کسب کرده است.

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

نصب و فعال سازی افزونه LiteSpeed Cache

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مانند تصویر زیر منویی با عنوان LiteSpeed Cache در پیشخوان وبسایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی آن کلیک کنید تا به زیر منوی Settings برای تنظیمات افزونه کش وردپرس می روید.

همین حالا ببینید:  ابزارک حساب کاربری ووکامرس WooCommerce My Account Widget

تنظیمات تب General

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

Enable LiteSpeed Cache: اولابتدا این گزینه را بر روی حالت Enable قرار دهید تا کش وردپرس فعال شود.

Default Public Cache TTL: مدت زمان مورد نظر برای کش پیشفرض وردپرس را بر حسب ثانیه در این فیلد وارد کنید. مدتی که وارد می‌کنید داده‌ها برای هر کاربر تا این زمان از حافظه کش بارگزاری خواهند شد.

Default Front Page TTL: این گزینه هم برای مدت زمان کش صفحه اول می‌باشد.

Default Feed TTL: این گزینه نیز مدت زمان کش وبسایت برای فید است.

سایر گرینه‌ها نیز به ترتیب مدت زمان مورد نظر برای کش سایت در صفحات ۴۰۴، ۴۰۳ و ۵۰۰ می‌باشند که مربوط به صفحه آدرس اشتباه و خطای سرور می‌باشند.

Enable Cache for Commenters: با فعال کردن این گزینه نظرات موجود در سایت نیز کش می‌شوند و برای مدت زمان تعیین شده از حافظه کش لود خواهند شد. اگر سایت شما به گونه‌ای است که نظرات زیادی در آن ارسال می‌شود پیشنهاد می‌کنم این گزینه را غیرفعال کنید.

Purge All on upgrade: این گزینه نیز برای پاکسازی تمام داده‌های موجود در حافظه کش پس از پایان مدت زمان تعیین شده می‌باشد.

همین حالا ببینید:  تغییر نام کاربری در وردپرس

Enable Separate Mobile View: اگر که نسخه موبایل وبسایت شما ریسپانسیو نمی‌باشد از این گزینه استفاده کنید، اما اگر در طراحی سایت خود از ریسپانسیو کردن استفاده شده است نیازی به این گزینه نخواهید داشت.

تنظیمات تب Specific Pages

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

Enable Cache for Login Page: این گزینه برای صفحه ورود به مدیریت و پیشخوان وردپرس می‌باشد که با فعال سازی آن کش خواهد شد.

Cache favicon.ico: این گزینه برای کش فاوآیکون سایت می‌باشد که مربوط به تصویر آیکون سایت در بالای تب مرورگر است.

Enable Cache for PHP Resources: در صورتی که از صفحات PHP در سایت خود استفاده می‌کنید با فعال کردن این گزینه کلیه این صفحات نیز کش خواهند شد.

تنظیمات تب Purge

مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

مانند تصویر فوق برای این منظور به تب Purge Rules مراجعه کرده و با فعال سازی گزینه‌های مورد نظر کش صفحات انتخابی را هنگام به‌روزرسانی و آپدیت صفحات حذف کنید تا مجددا کش شوند.

همانطور که می بینید قادر خواهید بود تا قابلیت کش در کلیه صفحات، صفحات اصلی، صفحات دارای ابزارک آخرین نوشته‌ها، صفحه آرشیو نویسنده، صفحه آرشیو پست تایپ دلخواه، صفحه آرشیو در حالت‌های روزانه، ماهیانه و سالیانه و صفحات مربوط به برچسب و دسته‌بندی را تعیین کنید تا پس از هر بار به‌روزرسانی و تغییر در داده‌های آن کش آنها پاک شده و مجددا به‌روزرسانی شود.

مدیریت کش در وردپرس

از دیگر امکانات این افزونه امکان مدیریت کش صفحات مختلف می‌باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا در هر زمان همچون اعمال تغییرات در قالب سایت، به‌روزرسانی متعدد یک نوشته و… کش را از آن بخش حذف کنید تا بتوانید تغییرات را مشاهده کنید.

همین حالا ببینید:  لایک و دیس لایک نظرات در وردپرس
مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cacheمدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache

همانطور که در تصویر می بینید برای این منظور به زیرمنوی manages مراجعه کرده و برای خالی کردن کش هر صفحه بر روی دکمه Purge Pages کلیک کنید. در صورتی که قصد دارید کلیه کش وبسایت را خالی کنید کافی است تا بر روی دکمه نارنجی رنگ Empty Entire Cache کلیک کنید.

مشکلی که در کش وردپرس وجود دارد این است که گاهی اوقات با به روز شدن کش سایت همچنان تغییرات را نمی‌توان مشاهده کرد که برای حل این مشکل گاهی اوقات فشردن پی در پی کلیدهای Ctrl + F۵ می‌تواند کش را خالی کند.

امکان دیگر این افزونه امکان دسترسی مستقیم به فایل htaccess. است که با رفتن به زیر منوی Edit .htaccess قادر خواهید بود تا آن را مشاهده و ویرایش کنید.

دانلود افزونه

مشاهده مشخصات

مطالب مرتبط:

سئو و بهینه سازی وردپرس با افزونه All In One Seo Pack

کم کردن حجم تصاویر در وردپرس

ریدایرکت تصاویر وردپرس به پست اصلی برای افزایش سئو

افزونه افزایش سرعت وردپرس WP Rocket

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس ویدیو آموزشی

پشتیبان وردپرس

 


 





:: برچسب‌ها: مدیریت کش وردپرس با LiteSpeed Cache ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: